Pazarlama, potansiyel müşterileri veya ürün ve hizmetlerinizle ilgilenen müşterileri elde etme sürecidir. Bu tanımdaki anahtar kelime "süreç" tir; pazarlama, ürün veya hizmetleri araştırmayı, tanıtmayı, satmayı ve dağıtmayı içerir. Ayrıca dönüşüm için zaman gerektirir.

Bu disiplin, pazar ve tüketici davranışları üzerine yoğunlaşmakta, isteklerini ve ihtiyaçlarını karşılayarak müşterileri çekmek, elde etmek ve elde tutmak için şirketlerin ticari yönetimini analiz etmektedir. Müşterilerin ihtiyaç ve isteklerini belirleme, öngörme ve tatmin etme sürecidir.

Pazarlama müşterileri çekmek için kullanıldığından, işletme yönetimi ve ticaretin temel bileşenlerinden biri olma özelliğine sahiptir. Ürün yada hizmetlerin pazarlama eğilimi çok farklıdır.

Pazarlama Nedir?

Pazarlama nedir ve nasıl çalışır?

Pazarlamacılar ürünü diğer işletmelere (B2B pazarlama) veya doğrudan tüketicilere (B2C pazarlama) yönlendirebilirler. Kimin pazarlandığına bakılmaksızın, pazarlamacıların kullanacağı bakış açısı da dahil olmak üzere çeşitli faktörler. Bu pazar yönelimleri, pazarlamacıların pazarlamanın planlama aşamasına nasıl yaklaşacaklarını belirler.

Bu, ürünün özelliklerini ve nasıl satılacağını özetleyen pazarlama karmasına yol açar.

Bu, ürünü çevreleyen ortamdan, pazarlama araştırması ve pazar araştırmasının sonuçlarından ve ürünün hedef pazarının özelliklerinden etkilenebilir.

Bu faktörler belirlendikten sonra, pazarlamacılar ürünü pazarlamak için hangi yöntemlerin kullanılacağına karar vermelidir. Bu karar, planlama aşamasında analiz edilen faktörlerin yanı sıra ürünün ürün yaşam döngüsünde olduğu faktörlere dayanmaktadır.

Pazarlama nedir? stratejinizin temel öğelerini tanımlamak ve çalışmak için bir formüldür.

Ürün » Bir ürüne sahip olmak pazarlamanın anahtardır, sonuç olarak pazarlama her şeyin köküdür.

Yapılacak en iyi şey, bir şirketin yada tüketicinin ihtiyacını karşılamak sunulan bir hizmet olabilir.

Hem tüketicilerin ihtiyaçları ve motivasyonlarını hem de ürünün tüketiciye nasıl fayda sağlayacağına bağlı olarak ürününüze veya hizmetinize karar vermektir; nesnenin fiziksel özellikleri veya nitelikleri üzerinde kesinlikle hassas olunmalıdır.

Yer » Stratejik mağazacılık konumları, bir çevrimiçi mağazadan (e-ticaret) birden fazla kasaba ve ülkede fiziksel mağazalar kanalına kadar her şey olabilir. Dağıtım stratejisinin amacı, potansiyel müşterilerin ürünlere / hizmetlere kolayca erişebilmelerini sağlamak ve satın alma sürecinde iyi bir şirket deneyimi sunmaktır.

Fiyat » Ürün ve hizmetlerimizi nasıl fiyatlandırdığımız, pazarlama stratejisi içinde son derece önemli bir karardır; bu faktör aşağıdaki gibi diğer faktörleri de etkiler.

Elde etmeyi umduğumuz marj.
Kendimizi hangi hedef pazara sunmak istiyoruz?
Tüketicilerimiz hangi satın alma gücüne sahip?
Lüks pazara girmek mi, yoksa kitle pazarında bir şansmı istiyoruz?

Bir şirketin finansal hedefleri

Rekabet, ürünlerini nasıl fiyatlandırır ve olası ürün ikameleri nelerdir?

Eğilimler ve hevesler

Daha iyi bir kalite algısı sağlamak için artan fiyat.

Promosyon. Bu, pazardaki ürün veya hizmetimizin faydalarını ve özelliklerini yaygınlaştırmak için yürüttüğümüz tüm pazarlama ve iletişim eylemlerini ifade eder. Satışları bu şekilde mi arttırıyoruz.

Ana Sayfaya Dön » Pazarlama nedir? konusunda güncelleme yapılacaktır.

Daha yeni Daha eski
Rekabetin Ötesinde!
Rekabetin Ötesinde!