Pazarlama kavramı, ürünün üretim öncesinden başlayıp satışı ve satış sonrası faaliyetlerini içine alan geniş kapsamlı bir işletme faaliyetidir; Ve bu faaliyetin en önemli detayı etkin bir süreçtir.

Genelde tüm gelişmekte olan ülkelerde olduğu gibi Türkiye'de de işletmeler pazarlamaya önem vermemiş, onun yerine daha çok üretimle ilgilenmişlerdir. Ancak son zamanlarda bu durum değişmekte olup büyük işletmeler modern pazarlama kavramı ve tekniklerini uygulamaya başlamıştır.

Pazarlama kavramında pazarlama faaliyetleri, daha üretim yapılmadan önce başlar.

Pazarlama Kavramı Faaliyetleri

Pazarlama kavramında pazarlama faaliyetleri, daha üretim yapılmadan önce başlar. Üretim öncesi başlayan pazarlama faaliyetleri üretim yapılırken ve satıştan sonra da, satış sonrası hizmetler şeklinde devam eder.

Bütün işletmelerin ana hedefi kâr sağlamaktır. Bununda gerçekleşmesi için iyi bir pazarlama ve perakende faaliyetinin olması gerekmektedir. İyi bir pazarlama kavramı, perakende satış faaliyeti de istenen nitelikli satış elemanlarıyla gerçekleşmektedir. Perakendecilik, bir toplumdaki pazarlama, dağıtım ve hatta öteki ekonomik etkinliklerin önemli bir bölümünün tüketiciler tarafından günlük yaşamda görünen yüzüdür.

İşletmelerin dağıtım faaliyetlerinde ve tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarının giderilmesinde perakende işletmeler önemli yer tutmaktadır. Tüketiciler, kişisel gelirlerinin yaklaşık %60’ını perakendeci işletmelere harcamaktadır.

Neden Pazarlama Zorunluluğu?

Ekonomide gerçekleşen büyüme, yükselen gelir düzeyi, artan genç nüfus, kentleşme hızı, artan çalışan kadın nüfusu, yaygınlaşan araba kullanımıyla; artan üniversite mezunu sayısı, ürün çeşitliliğine artan talep, artan kredi kart kullanımı gibi özellikler pazarlamayı gerekli hale getirmektedir.

Türkiye'de perakendecilik sektörünü daha önemli hale getirmektedir. Tüketicilerde yeni bir alışveriş ve yaşam kültürü oluşturan perakendecilerin hayatımızdaki yeri giderek artmaktadır.

Gelecek zamanda ayakta kalabilecek ve faaliyetini (seo doping) sürdürebilecek işletmeler pazarlama ve perakende satış ağını iyi kurabilen işletmeler olacaktır. Bu da yeterli eğitim almış elemanlarla olacağından, bu alanda büyük bir istihdam oluşmaktadır. Her işletme pazarlama yapacağı için, bu alanda eğitim görmüş elemanların iş imkânı oldukça fazladır. Pazarlama kavramı faaliyetleri perakende alanı devam edecek!

Bir Yorum Bırakın

Daha yeni Daha eski
Rekabetin Ötesinde!
Rekabetin Ötesinde!